• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74719
+
-

دریافتی ماهانه 18 میلیون تومانی یک بازنشسته در بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به این‌که خانه امید در بوشهر نداریم گفت: بیشترین دریافتی بازنشستگی در استان بوشهر ۱۸۰ میلیون ریال و کمترین آن ۱۵ میلیون ریال است. 

به گزارش مهر، «داریوش کشتکار» افزود: هم‌اکنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از صندوق بازنشستگان استان بوشهر حقوق می‌گیرند و ماهانه ۴۴ میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می‌شود.
وی متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر را 2 میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: کمترین دریافتی بازنشستگان یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و بیشترین میزان دریافتی بازنشستگی در استان بوشهر ۱۸ میلیون تومان است.

کشتکار با بیان این‌که بیشترین میزان دریافتی بانشستگان مربوط به قضات و اعضای هیات‌ علمی بازنشسته است خاطرنشان کرد: به‌زودی ۷۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند و تعداد اعضای صندوق بازنشستگان استان به ۱۶ هزار نفر خواهد رسید.


ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به این‌که ۱۲ هزار شاغل با این صندوق در ارتباط هستند تصریح کرد: ورودی و منابع صندوق در حال کاهش و خروجی صندوق در حال افزایش است. وی با اشاره به این‌که ۶۵ درصد از افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان بوشهر از فرهنگیان هستند افزود: جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نیز از نظر فراوانی در رده‌های بعدی هستند.

کشتکار از پرداخت تسهیلات 5 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به بازنشستگان خبر داد و اضافه کرد:‌ تسهیلات سفرهای سیاحتی و زیارتی از دیگر خدمات صندوق بازنشستگی به افراد تحت پوشش است.


خانه امید نداریم

وی گفت: هر بازنشسته به همراه یک همراه در مجموع ۷۴۰ هزار تومان خدمات سفر دریافت می‌کنند. به علت گرانی پروازها و عدم اتصال استان به خط ریلی، بازنشستگان شرایط سخت سفر با اتوبوس را باید تحمل کنند. کشتکار با اشاره به این‌که بازنشستگان استان بوشهر محلی برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت خود ندارد تصریح کرد: به دلیل عدم تامین زمین، خانه امید ویژه بازنشستگان استان بوشهر ساخته نشده است و این کمبود به‌شدت احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: بازنشستگان بوشهری به یک مجتمع فرهنگی نیاز دارند که می‌تواند محلی برای تفریح و ورزش، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها، ارائه خدمات سلامت و درمانی، برنامه فرهنگی و انتقال تجربیات باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید